Jämtland i December

Har ni någonsin bajsat i -25 grader C?

Det har jag.

Det var dessutom totalt mörker då jag befann mig i ett utedass bredvid en stuga utan elektricitet c:a 2 mil från närmaste by.

Ungefär klockan tre på natten vaknar jag med ett mycket trängande behov och inser att en allvarlig nedkylning av min sämre sida var nödvändig.

Det var en jobbig upplevelse, men på något vis känner man sig levande efteråt. Som om man bestigit ett berg. K2 eller Mount Everest. I själva verket var det en liten trappa som ledde till den kallaste sits mitt muskel- och fettpaket till bak någonsin mött.

Men vilken upplevelse ändå. Den extrema kylan i det nyvakna tillståndet tillsammans med den förhållandevis friska luften (utanför dasset var den frisk) och råbocken som ropade på någon i fjärran.  En spillkråka hackar lite på en tall och gnäller emellanåt över kylan med sitt karakteristiska läte. Ett utdraget gällt tjutande som om den vrålar efter förändring i sitt annars så tjatiga liv.

Och där satt jag och skapade. Mitt i naturen.
En björn utan dess like. Isbjörn kan man säga.

Jag gick sedan in i stugan. Där satt Åke och eldade upp sina kalsonger. En ritual han varit trogen i många år.
Vi tog oss en mitt-i-natten-whisky och myste lite.

Ja tänk vad man upplevt ändå trots sin ringa ålder.

/Mongo Pongo. Stay immature, people! För vem ger ett råttarsle?

Bättre omogen än övermogen! HÖHÖÖ Doi! fail.

lol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0